Het belang van een boek bij jouw professionele activiteiten.

Is jouw dienstverlening zo uniek dat mensen alleen maar bij jou terecht kunnen? Ben jij werkelijk de enige die voor een bepaalde job solliciteert? Overtuigt jouw mening mensen via sociale media alleen? Weinig waarschijnlijk.

Je bent niet alleen op de wereld en jouw mening moet heel goed gefundeerd zijn wil ze overtuigen.

Op één of andere manier moet je anderen overtuigen, vertrouwen wekken en blijk geven van expertise. Je moet opvallen, anders zijn en duidelijk maken dat jij de juiste persoon bent die een toegevoegde waarde kan zijn, die kan helpen, ondersteunen en uitbouwen. Je moet mensen overtuigen dat ze jou en jouw kennis nodig hebben. Hoe doe je dat?

Met een boek kan je jou onderscheiden van anderen

Met de juiste inhoud en een beetje marketingdrift kan je een boek schrijven dat relevant is voor jouw doelgroep. En daar zijn goede redenen voor om dat te doen:

 

Een boek schrijven verhoogt jouw geloofwaardigheid.

Een onderzoek heeft uitgewezen dat in 86 procent van alle zakelijke transacties mensen inlichtingen over je hebben ingewonnen. Wie ben jij? Waarover praat je? Wat doe je? Klanten willen overtuigd worden dat jij de persoon bent die ze nodig hebben en met het schrijven van een boek, dat professioneel werd uitgegeven en bovendien terug te vinden is op sites als bol.com en Amazon, bereik je dat doel.

Een boek uitgeven bied je een PR opportuniteit.

Je wenst jouw zaak, jouw activiteit of jezelf in de kijker te zetten, dan is een boek uitgeven een ideale gelegenheid. Nieuwsmedia zijn steeds op zoek naar nieuwe interessante inhoud en dan is het uitgeven van een boek de ideale kans om zelf in het spotlicht te staan, aandacht te krijgen in de pers, en over de tongen te gaan.

Een boek uitgeven brengt extra inkomsten op

Je kan je boek verkopen, en dan brengt het rechtstreekse inkomsten op, maar een boek uitgeven creëert ook onrechtstreekse inkomsten. Het opent deuren die financieel aantrekkelijk zijn, het trekt nieuwe mensen aan die met jou willen samenwerken, mensen die je willen volgen op sociale media of naar een voordracht van je willen komen. Het financiële voordeel om een boek te schrijven is aanzienlijk.

Het verhoogt jouw zichtbaarheid en bekendheid

Een belangrijk neveneffect van het schrijven van een boek is dat je bekender wordt. Hierdoor ga je mensen aantrekken die met je zaken willen doen en zelfs nieuwe opportuniteiten zullen aanbrengen. Er zijn talrijke voorbeelden van auteurs die rijk geworden zijn door in te gaan op zakelijke voorstellen die hun na de uitgave van hun boek werden aangebracht.

Een boek verhoogt de aanmeldingen op mailinglijsten.

Je kan in en op jouw boek ook een link opnemen naar jouw website waar lezers zich kunnen inschrijven op een mailinglijst. Je trekt dan de juiste volgers aan die interesse hebben in jouw expertise.  Wat de kwaliteit van jouw sociale contacten ook verbetert.

HOE GEEF JE EEN BOEK UIT

Een boek uitgeven is dus iets dat je beslist moet doen als je jou wenst te onderscheiden van anderen en nieuwe mogelijkheden voor je wilt creëren.
Nieuwe technologieën en daaraan gekoppelde dienstverlenende bedrijven maken het mogelijk om makkelijk zelf een boek uit te brengen, maar hier moet je wel even opletten.

Printing On Demand is een goedkope oplossing en als het meezit is je boek in de meeste winkels bestelbaar. Je moet er evenwel zelf zorg voor dragen dat jouw boek er professioneel uitziet, van binnen en van buiten, maar ook zelf initiatieven ontwikkelen om er ruchtbaarheid aan te geven, zelf de marketing doen.

Je zou dan  kunnen overwegen om jouw boek via een klassieke uitgeverij uit te geven, als die dat al zouden willen doen, maar de ondersteuning zal beperkt zijn, en de resultaten zullen te lang op zich laten wachten.

Uitgeverij StoryLand past zich aan jouw project aan, niet andersom.

Met uitgeverij StoryLand wordt het een heel ander verhaal. Met de “full service” formule, participeren ze mee in jouw project. Dat wil zeggen dat ze mee investeren en daardoor ook heel gemotiveerd zijn om er een succesverhaal van te maken. Ze zorgen niet enkel voor het ontwerpen en drukken van jouw boek, maar eveneens voor de promotie en PR. Ze doen de marketing, begeleiden je bij het organiseren van een boekvoorstelling en bieden je heel wat voordelen bij het gebruik van sociale media. Kortom ze werken actief met je mee om te zorgen dat jij jouw doelstellingen bereikt.

Het belangrijke voordeel van StoryLand is dat ze hun werkwijze aanpassen aan de auteur en zijn boek en niet andersom. Elk boek heeft immers een eigen marktbenadering nodig. Het is deze flexibele werkwijze dat door vele auteurs reeds geprezen is.  Bovendien behoudt de auteur alle controle, verwerft hij 100% van de winst, en die kan hij in de meeste gevallen reeds na enkele weken na de lancering opstrijken.

Eigenlijk vorm je met de experten van StoryLand een team om van jouw project, op een uiterst professionele wijze, een succesverhaal te maken.

 

When the market is getting darker, we have to shine brighter. Dit is ook voor de boekenmarkt zo en u bent de eerste uitgever die dit juist begrepen heeft volgens mij. Geweldig gedaan. Een dikke proficiat voor het reeds geleverde werk. Van alle investeringen die we reeds in de afgelopen jaren gedaan hebben is dit, tot nu toe, het beste wat ik ooit te zien heb gekregen. Het is elke cent waard.

Alle uitgeverijen die ik tot op heden in de Benelux gezien heb, en het zijn er heel wat, houden vast aan hun conservatieve werkwijze die reeds jaren achterhaald is. De tijd dat schrijvers en uitgevers vanuit een hoge ivoren toren de menigte konden bedwingen en voor zich winnen is reeds lang verleden tijd. Ik ken geen enkele andere uitgeverij die zich zo flexibel en meedenkend opsteld zoals jullie.   (-Didier Cromboom)

 

Klik hier om meer te weten over hun werkwijze.